Ondersteunen anno nu heeft toekomst

Op een dag zijn we gewoon begonnen

Ruud Pesch startte zo’n vijf jaar geleden met Xelfine.  Aanvankelijk als detacheerder, maar al snel,  gecharmeerd van en geïnspireerd door het Amerikaans bedrijf Zirtual ook als aanbieder van Virtual Assistants. PA’s van  Zirtual werken op afstand voor o.a. Google en Paypal en dat ondersteunen anno nu sprak hem enorm aan. Hoe hij dat met Xelfine als Start up vorm zou moeten geven was nog helemaal niet duidelijk.

“Op een dag zijn we gewoon begonnen: houtje touwtje, maar met een team, dat hetzelfde doel voor ogen had.  Ik kon op dat moment niet overzien hoeveel tijd en investeringen het ons zou kosten om Xelfine op te bouwen. Maar ik was en ben overtuigd van de kracht van het product en dus zette ik door, ook al kost bouwen aan een nieuw bedrijf veel energie. Met iedere stap in de groei van Xelfine vul je die energie weer aan en blijf je gemotiveerd. Alle winst  wordt geïnvesteerd in bijvoorbeeld het ontwikkelen van het platform dat Xelfine gebruikt, zodat de dienstverlening nog efficiënter wordt”.

Nieuwe sterren

Xelfine is dus volop in ontwikkeling en dat betekent ook dat we twee nieuwe collega’s hebben verwelkomd. Astrid Heeringa en Korry Koster werden gespot op LinkedIn en benaderd. Beide hebben een schat aan ervaring, maar hadden nog niet eerder als virtueel assistent gewerkt. Inmiddels zitten ze al weer even “in de lijn”. Nadat ze ingewerkt waren, was “alleen” van huis uit werken best even spannend. Hier en daar was er een kink in de kabel met een modem dat niet meewerkte en natuurlijk kwamen er telefoontjes, waar ze nog niet meteen mee uit de voeten konden. Met zoveel en zo verschillende klanten zijn er veel ins en outs die je toch door ervaring moet leren.  Maar alleen staan ze er niet voor, want iedere dag is er een groepsapp, waarin de teamleden kunnen communiceren. En dat betekent dat ook Astrid en Korry virtueel ondersteund worden en bij hun collega’s terecht kunnen met al hun vragen. Want elk gesprek is weer anders en je moet  creatief denken en oplossingen vinden. Het is fijn als een collega dan even meedenkt. Astrid en Korry zijn blij dat ze weer aan het werk zijn en voelen zich dus al helemaal thuis bij Xelfine. En bij onze klanten, want voor bellers zijn zij de stem van het bedrijf of de organisatie die zij bellen. Astrid vertelt: “Mijn allereerste telefoontje was van een bezoeker die de ingang van het kantoor niet kon vinden en mij de weg vroeg. Ik heb hem verteld dat ik op een andere vestiging werk en dit kantoor niet kende. De advocaat waar hij een bezoek bracht heb ik gauw een mail gestuurd met het verzoek de bezoeker de ingang te wijzen. Dit zijn grappige situaties, die wel enig creatief denken vergen. Maar dat maakt het werk ook leuk!”

Met focus

Onze ondersteuning op afstand wordt door onze klanten zeer gewaardeerd. En tevreden klanten zorgen ook voor uitbreiding van ons dienstenpakket. Zo zijn er op dit moment twee leden van het team gedetacheerd bij klanten als managementassistent. Want soms heeft de klant naast ondersteuning op afstand ook Stars in Support dichtbij nodig. Xelfine gaat waar mogelijk graag op deze verzoeken in. De focus blijft echter liggen op onze core business, virtuele ondersteuning!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *